Page 5 - Gönlümüz Beraber Ruhumuz Beraber
P. 5
6 Ruhumuz Beraber
BAŞLARKEN
Hamdele Salvale
Manevi yolculuğu iki kişilik oda oyunu gibi görüyorum. Bir
sevgili var, bir de sevmeye çalışan kendin var. Diğerleri ise etrafta
bulunan seyirciler. Senin adına bir senaryo yazılmış, bu oyunu hiçbir
şeye aldırış etmeden sadece severek oynaman gerekiyor. Eğer onun
derdi seni yok edip sendeki esas varlığı ortaya çıkarmak ise, senin
derdin de sadece onunla beraber olmak olsun.
Beraberliğin farklı uygulamaları bulunmaktadır. Bence en
ideal beraberlik örnekleri Peygamber Efendimiz’le Hazret-i Ebube-
kir’in maddi ve manevi olarak sürekli bir şekilde bir arada olmaları
ve zahiren birbirlerini hiç görmemiş olan Peygamber Efendimiz’le
Veysel Karanî Hazretleri’nin yine sürekli olan manevi beraberlikle-
ridir. Ayrıca bu güzel beraberliklerin aksine zahiren Peygamber
Efendimiz’in etrafında bulunmaktan başka beraberlikleri olmayan-
lar var.
Efendim bize “Zahiren çok uzakta olsan da gönlün bizimle
beraberse bize çok yakınsın. Ama zahiren dizimin dibinde olsan,
gönlün başka yerdeyse çok uzaktasın.” buyurmuştu. Bu durum ma-
nevi makam ve terakki için mutlaka öyledir. Fakat hedefi makam ve
terakki olmayan birisinin sevdiği ile beraberken yalnızca onun zahir
güzelliğinin hararetinde hissettiği demin/tadın hiçbir yerde olacağını
sanmıyorum. Çünkü yoklukta “ârî olma” durumu varmış. Ancak
kendim yaşamadığım için bu hâlin ne kadar keyifli olduğunu bile-
miyorum.
Efendim’i tanıdıktan sonra aklımızı başımızdan aldı. Bu ha-
tıratın bazı bölümlerinde görüleceği gibi, birlikte olduğumuz birçok
kişiyi de rahatsız etmişimdir. Fakat bu hâllerde olan bir insan daha
önce elinde olmadan ve ne yaptığını bilmeden hareket ettiğini ancak
sonradan anlayabiliyor. Şahin kuşunun avına gözünü diktiği gibi her
türlü maddi ve manevi imkânını o avı almak için harcıyor. Bu esnada
maalesef etrafı da kırıp dökebiliyor.
Bağımlılık denecek kadar olan bu bağlılık aslında “sevilen”
den geliyor, çünkü asıl âşık odur. Evliyaullah müridini tasarrufu ile